piątek, 24 lipca 2015

"Pierożki" półfrancuskie

Małe, kruchuteńkie ciasteczka a dwa gryzy. Według mojego Męża “są tak niedobre, że nie mogę dopuścić, żeby inni się męczyli i jedli, więc sam zjem wszystkie”.
Do herbatki mniam!







Składniki:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 żółtka
  • 25g drożdży
  • 250g zimnej margaryny
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • dowolne nadzienie: krem czekoladowy, masło orzechowe, marmolada, serek Almette owocowy

Przygotowanie:

Wszystkie składniki ciasta powinny mieć temperaturę pokojową, z wyjątkiem margaryny - ta musi być zimna, z lodówki.
Mąkę przesiać do miski z cukrem pudrem, dodać żółtka, pokruszone drożdże, śmietanę i pokrojoną w kosteczkę margarynę. Wyrobić na gładkie, elastyczne ciasto. Ciasto podzielić na 3 części, jedną zostawić na stolnicy, a dwie pozostałe włożyć do lodówki.
Ciasto wałkować na około 4-5 mm, wykrawać kółka, nadziewać dowolnie i sklejać w pierożki. Brzegi docisnąć widelcem. Analogicznie postąpić z pozostałą ilością ciasta.
Ciasteczka umieszczać na blasze, piec w 180 stopniach około 15 minut.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń