środa, 29 lipca 2015

Poduszeczki na zsiadłym mleku

Jedząc te ciasteczka cały czas miałam w głowie jakiś znajomy smak. Coś mi przypominały te małe, niepozorne ciasteczka… I dopiero przy końcu upieczonej partii, eureka! Smakują bardzo podobnie do obwarzanków, takich sprzedawanych przy kościołach w niedzielę lub na odpustach. W połączeniu z moją ulubioną marmoladą wieloowocową z zaprzyjaźnionej przetwórni owoców stanowią pyszny deser :)









Składniki:

  • 420g mąki
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku
  • 1 szklanka zsiadłego mleka
  • marmolada wieloowocowa
  • 1 białko + cukier do posypania

Przygotowanie:

Do miski przesiać mąkę, dodać cukier, proszek do pieczenia - wymieszać. Dodać zsiadłe mleko i jajko, wyrobić na gładkie ciasto.
Ciasto rozwałkować w prostokąt, wycinać kwadraty około 6x6cm, na co drugi placuszek nakadać porcję marmolady, przykrywać drugim placuszkiem. Brzegi zlepiać lub docisnąć widelcem. Każde ciasteczko posmarować białkiem i posypać cukrem.
Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec w 180 stopniach około 15 minut, do zezłocenia.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń