środa, 29 lipca 2015

Sernik kajmakowy

Kolejny sernik. Jednak te wypieki są moją słabością. Nawet będąc na diecie nie potrafię sobie odmówić kawałka pysznego, aromatycznego, słodziutkiego… nie, nie, dość. Wersja z kajmakiem i orzechami bardzo przypomina snikersa, więc przypadła do gustu mojemu mężowi, który (nie wiadomo dlaczego) nie bardzo lubi serniki (z drugiej strony to lepiej, więcej zostaje dla mnie:))
Polecam wszystkim miłośnikom słodziuchnych wypieków!






Składniki:

Na spód:
  • 120 g mąki pszennej
  • 50 g masła
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki cukru pudru
  • szczypta soli
Na masę serową:
  • 750 g sera białego półtłustego mielonego
  • 75 g masła
  • 300 g masy krówkowej
  • 3 jajka
Wierzch:
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich
  • 200g masy krówkowej

Przygotowanie:

Ciasto kruche:
Mąkę przesiewamy, dodajemy posiekane masło, cukier puder, sól i żółtko.Szybko zagniatamy jednolite ciasto.Owijamy folią i schładzamy w lodówce przez około 30 minut. Spód tortownicy o wymiarach 20 cm wykładamy papierem do pieczenia, równomiernie rozkładamy ciasto,nakłuwamy widelcem i podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 15 minut. Upieczony spód wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do ostygnięcia.
Masa serowa:
.Masło ucieramy na puszystą masę. Dodajemy masę kajmakową i miksujemy aż składniki się połączą. Następnie do masy dodajemy po kolei po jednym jajku, cały czas ucierając. Na koniec partiami dodajemy ser i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.Gotową masę przelewamy na podpieczony spód i wstawiamy do piekarnika. Na spód piekarnika wstawiamy naczynie z wodą.Pieczemy w temperaturze 160 stopniach  przez około 80-90 minut.Po upieczeniu pozostawiamy sernik do ostudzenia w piekarniku.
Wierzch:
Masę kajmakową wykładamy na wierzch sernika i rozsmarowujemy. Posypujemy orzechami i delikatnie dociskamy ich dłonią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń