czwartek, 23 lipca 2015

Muffinki czekoladowo - orzechowe


 Dla mnie to taki jesienny smak. Są pyszne, pokrzepiające i… syte. W sam raz na wycieczkę rowerową, wypad za miasto lub przechadzkę po górach. Bardzo kaloryczne i dodają energii po wysiłku fizycznym :)



Składniki:

  • 1/2 kg maki
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1/2 kostki masła
  • cukier waniliowy
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 10 dag orzechów włoskich
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 1/2 tabliczki czekolady mlecznej z orzechami

Przygotowanie:

Rozpuścić masło, orzechy i czekoladę posiekać. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, kakao, cukrem waniliowym, dodać orzechy i czekoladę. Jajka ubić z cukrem na puch i dodawać na przemian makę, mleko i masło, całość mieszać ręcznie, króciutko. Powstanie gęste ciasto. Nałożyć ciasto do 3/4 wysokości foremek muffinkowych. Wstawić do piekarnika i piec ok 25 min w 180 stopniach.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń