piątek, 24 lipca 2015

Ciasteczka chałwowe

Czytając przepis na te ciasteczka już miałam w ustach ich smak - bardzo słodki, bardzo sezamowy, bardzo… no właśnie. Bardzo. Jednak kiedy je upiekłam okazały się bardzo, ale pyszne! Absolutnie nie przedobrzone, kruchutkie, z delikatnym posmakiem chałwy w tle. Chałwożercom i nie tylko polecają się! Tym oto przepisem wygrałam konkurs zorganizowany przez Matyldę, autorkę bloga “Smak na Wspak”.






Składniki:

  • 100g miękkiego masła
  • 180g chałwy sezamowej (ja użyłam kakaowej)
  • ⅓ szklanki cukru pudru
  • 1 ½ szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka wody
  • białko jajka i sezam do posypania ciasteczek ( w moim przypadku bez posypki)

Przygotowanie:

Chałwę pokruszyć do miski, dodać cukier puder i masło, zmiksować na puszystą masę. Dodać jajko i wodę, zmiksować.
Do masy przesiać mąkę z sodą, zmiksować na dość gęste ciasto.
Z ciasta formować kulki o wielkości orzecha włoskiego, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, każde ciasteczko lekko spłaszczać. Smarować białkiem i posypać sezamem.
Piec w 160 stopniach około 12-15 minut do zezłocenia.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń