środa, 29 lipca 2015

Konfitura czereśniowa

Kolejny klasyk. Cudownie słodka, pyszna, z pływającymi owockami. Mmmm... Pomyślcie, jak wspaniale jest otworzyć taki słoiczek w zimie, kiedy za oknem mróz, a na dworze zaspy śniegu. Otwieramy słoiczek i czujemy zapach lata, słońca, dojrzałych owoców... Ciepła herbatka i łycha czereśni... Marzenie stanie się jawą już niedługo :)




Składniki:


  • 3kg czereśni (u mnie mieszanka odmian)
  • 100ml wody
  • 500g cukru (lub mniej, jeśli czereśnie były bardzo słodkie)
  • pół łyżeczki kwasku cytrynowego

Przygotowanie:

Owoce umyć, przebrać, oderwać ogonki i wypestkować.
Czereśnie umieścić w garnku o grubym dnie, zalać wodą i gotować na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu przez 2 godziny. Po tym czasie odstawić na dobę.
Po dobie odlać większość soku, zagotować owoce, dodając stopniowo cukier i kwasek cytrynowy. Gotować około pół godziny.
Przełożyć przygotowaną konfiturę do wyparzonych słoików, zakręcać, odwracać do góry dnem. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń