piątek, 31 lipca 2015

Granita arbuzowa

Arbuzy uwielbiamy. Kupujemy z Mężusiem po dwa całe, wielkie i dojrzałe. W domu kroimy je na pół i wieczorem siadamy z łyżkami w rękach i zajadamy. Mniam! Dlaczego by nie przerobić takiego pysznego arbuza? 
Ostatnio wpadł mi w ręce przepis na granitę. Wygrzebałam go w świetnym czasopiśmie kulinarnym "Gryz". Więc zrobiłam i wyszła cudna! Orzeźwiająca i ... ogórkowa. 




Składniki:


  • 800g arbuza (bez pestek i skórki)
  • 3 łyżki grenadiny
  • 1 łyżeczka soku z cytryny


Przygotowanie:

Arbuza pokroić na drobniejsze kawałki, zblendować dokładnie. Dodać grenadinę i sok z cytryny, wymieszać. Wylać do zamykanego pojemnika.
Włożyć pojemnik do zamrażarki, chłodzić 1 godzinę. Po tym czasie wyjąc i zamieszać. Zamrozić. W celu podania należy wyskrobywać widelcem porcje, wkładać do szklaneczek i zajadać :)










5 komentarzy:

  1. Zazdroszczę męża :) ja to muszę mojemu najpierw wybrać wszystkie pestki z arbuza.... :) inaczej nie ruszy :) Twoj komentarz pod konkursem jest po prostu genialny :):):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój zżera aż miło! Dziecięciu muszę wydłubywać (twierdzi, że to "jobaki").
    A ja bloga zazdroszczę, ja dopiero raczkuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój jest od 15 maja :) też jestem na początku :) Ale gdybyś potrzebowała pomocy/porady to śmiało :)

      Usuń
    2. To podziwiam jeszcze bardziej! :)

      Usuń
  3. Oj tak!! Granita jest cudowna w taki upał 😋

    OdpowiedzUsuń

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń