środa, 29 lipca 2015

Limonkowiec

Zawsze z ochotą oglądałam program “Ewa gotuje”. Podłapałam z niego sporo fajnych patentów kulinarnych, przepisy były ciekawe i proste. Wiele z nich wypróbowałam i wszystkie dania i wypieki nie dość, że były pyszne to i udane w 100%. Wypróbowałam więc też Limonkowiec. A tu klops! Choć może powinnam powiedzieć maślak. Biszkopt, chyba pierwszy raz w życiu, mi się nie udał, a krem jest, jakby to ująć, bardzo maślany w smaku. Dla miłośników maślanych kremów, jak za dawnych lat, to deser idealny. Ogromnym plusem jest bardzo wyczuwalny smak limonek, które osobiście uwielbiam :)
Przepis zaczerpnięty ze strony Pani Ewy Wachowicz.






Składniki:


Biszkopt:
  • 7 jajek
  • 7 łyżek mąki
  • ½ szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 łyżka oleju


Masa limonkowa
  • 400 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • skórka otarta z limonek
  • sok z limonki
  • filety z limonki do dekoracji
  • 1 kieliszek spirytusu
Poncz:
  • ½ szklanki limoncello
  • 1 kieliszek spirytusu


Przygotowanie:


Biszkopt:
Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywno. Utrwalić cukrem - miksować do momentu, aż piana będzie szklista. Dodać żółtka, wymieszać. Dodać przesianą mąkę i oliwę, ponownie wymieszać - delikatnie, drewnianą łyżką, nie używając robota, by piana nie opadła.
Dużą blachę piekarnikową (40 cm na 40 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać ciasto, wyrównać i włożyć do piekarnika nagrzanego do 220 st. C na 12-15 minut. Po upieczeniu przełożyć na deskę i od razu usunąć papier.
Zostawić do wystudzenia.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń