czwartek, 23 lipca 2015

Muffinki kajmakowe

Te małe cudeńka zrobiłam dla Mężusia z okazji Dnia Ojca. Pyszne, karmelowe, a krem zaskakujący w smaku, mimo użycia tak małej ilości składników :) Przepis został już powtórzony i znów wypiek zniknął w okamgnieniu :)











Składniki:


  • 260g mąki
  • 150g cukru
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 ml mleka
  • 80ml oliwy z oliwek
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 200g kajmaku z puszki
  • dodatkowo:
  • 200g kajmaku z puszki
  • 100ml kremówki


Przygotowanie:


Wszystkie suche składniki (mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia) przesiać do dużej miski. W drugiej miseczce roztrzepać jajko z mlekiem, dolać oliwę, wymieszać. Mieszaninę wlać do suchych składników, króciutko zmiksować.
Do foremek muffinkowych nakładać po 1 łyżce ciasta, następnie 1 łyżeczkę kajmaku i 1 łyżkę ciasta na wierzch.
Piec w 180 stopniach około 20 minut. Wystudzić dokładnie.
Kremówkę ubić na sztywno, dodać po łyżeczce kajmak cały czas miksując. Przełożyć do rękawa cukierniczego i udekorować dowolnie gotowe muffiny. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń