wtorek, 28 lipca 2015

Cukier miętowy

Kolejne "niby nic". Przekonałam się już wielokrotnie, że to szczegóły robią całą "robotę". Np. posypka z miętowego cukru, czy zapieczony na creme brule. Warto zbierać takie drobiazgi, zrobić je, bo to żaden koszt, a później olśnić gości. 
Oprócz wspomnianej posypki (np. do muffinek mohito, które niedługo pojawią się na blogu) i creme brule, ten niezwykły cukier jest świetny do napojów, lemoniad, drinków. Polecam!
Wypatrujcie również innych cukrów: różanego, lipowego (o ile narwę lipy) i lawendowego, a wiosną - fiołkowego :)





Składniki:

  • 300g cukru kryształu (najlepiej drobnego)
  • 150g świeżych listków mięty


 Przygotowanie:

 Miętowe listki umyć i dokładnie osuszyć.

Listki umieścić w misie blendera i zblendować na pastę.

Do miętowej pasty dodać cukier, utrzeć dokładnie, aż składniki się połączą.

Przesypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, suszyć około 24h od czasu do czasu mieszając, aby cukier się nie zbrylił. Gotowy przesypać do słoika.
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń