czwartek, 23 lipca 2015

Sernik czekośliwka

Przepyszne połączenie tego, co lubię najbardziej: ser, czekolada i suszone śliwki. Kto nie zna słynnych nałęczowskich śliwek w czekoladzie? Coś wspaniałego. Mięciutka śliweczka otoczona słodką, pyszną czekoladą. A kiedy dodamy do tego kremowy, rozpływający się w ustach sernik dostajemy deser idealny. W sam raz słodki, pyszny i uzależniający! 



Składniki:

CIASTO:
  • 150 g śliwek suszonych
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g brązowego cukru
  • 100 g masła
  • 100 g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko

MASA SEROWA:
  • 1 kg mielonego sera białego
  • 300 g serka waniliowego
  • 300 g cukru pudru
  • 4 jajka

POLEWA:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 60 g masła
  • 2-3 łyżki śmietanki
  • 100 g śliwek suszonych


Przygotowanie: 
                                              
Ciasto: Śliwki pokroić na małe kawałki. Masło rozpuścić z czekoladą i cukrem, a później dodać pokrojone śliwki. Gdy masa wystygnie, zblendować ją, a następnie dodać mąkę, proszek i jajko. Dokładnie wymieszać i wyłożyć na brytfankę posmarowaną tłuszczem i posypanej mąką. Wstawić do nagrzanego piekarnika 180 stopni C i piec ok. 15 min.
                                               
Masa serowa: Ser biały, serki waniliowe i cukier puder zmiksować w misce. Gdy masa się wyrówna, dodawać po jednym jajku i dalej ubijać kilka minut. Gotową masę serową wylać na podpieczone ciasto i dalej piec ok 70 min w 160 stopniach. Ostudzić sernik w piekarniku.
                   
                                           
Polewa czekoladowa: Śliwki pokroić na drobne kawałeczki. Czekoladę rozpuścić z masłem, a następnie dodać mleko(lub śmietankę) i mieszać do uzyskania gładkiej konsystencji. Następnie dodać pokrojone śliwki i polać nią ostygnięty sernik. 







                   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń