wtorek, 28 lipca 2015

Serniczki w słoiczku

Coś wspaniałego. Waniliowy serek, ciasteczka i owoce. Połączenie idealne, perfekcyjne. Zapada w pamięć i nie pozwala o sobie zapomnieć. To też wspaniały sposób na wykorzystanie serka śniadaniowego typu Almette. Zaskoczył mnie w smaku.
Owoców można użyć dowolnych, u mnie w wersji truskawkowej i żurawinowej.
Przepis pochodzi z cudownego magazynu GRYZ, który również serdecznie polecam!




Składniki:


  • 10 herbatników (u mnie maślane)
  • 3 łyżki masła
  • 2 op. serka śmietankowego typu śniadaniowego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • ziarenka z 1 kaski wanillii
  • dżem truskawkowy/wiśniowy/żurawinowy
  • owoce do dekoracji


Przygotowanie:

Herbatniki zmielić w blenderze. Masło rozpuścić, wlać do rozdrobnionych herbatników, wymieszać. Tak przygotowaną masę wykładać na dno słoiczków, ugniatać. Schłodzić w lodówce. Żółtko zmiksować na puszystą masę z cukrem i ziarenkami wanilii. Dodać serek, wymieszać. Wyłożyć do słoiczków. Na wierzchu każdego wyłożyć dżem, ozdobić owocami i schłodzić.

Zamiast dżemu (ja miałam resztkę, która nie zmieściła się do słoika na zimę) można dodać zblendowane owoce z odrobiną cukru.
Zamiast herbatników maślanych można użyć kakaowych, zbożowych lub każdych innych, ulubionych.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń