czwartek, 23 lipca 2015

Rogaliki krucho - drożdżowe

Doskonałe maleństwa! Kruchuteńkie, wypełnione nadzieniem… Mi najbardziej smakują te z marmoladą. Dostajemy od zaprzyjaźnionej, małej przetwórni twardą marmoladę wieloowocową, właśnie do celów wypiekowych. Mężusiowi natomiast posmakowały te z nutellą. Do wyboru! Ciasto samo w sobie, mimo iż mało słodkie, świetnie łączy się ze słodkim nadzieniem, a całość aż rozpływa się w ustach.


Składniki:

  • 250 g masła (koniecznie masła!)
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 10 dag drożdży świeżych
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 szklanka kwaśnej gęstej śmietany (18%)
  • 1 opakowanie cukru waniliowego

Nadzienie:
  • dowolna marmolada, powidła lub nutella
   

Przygotowanie:

Z 1/3 szklanki śmietany, świeżych drożdży i cukru zrobić rozczyn, pozostawić w cieple do wyrośnięcia.
    Masło posiekać z mąką i cukrem waniliowym. Dodać wyrośnięty rozczyn, resztę śmietany, zagnieść ciasto. Pozostawić w lodówce na całą noc, przykryte folią.
    Kolejnego dnia (albo po kilku godzinach) ciasto wyjąć, wyrobić. Rozwałkować na grubość około 4 mm, wycinać rogaliki przy pomocy naprawdę dużego talerza wyciąć koło, podzielić je na 8 części, jak pizzę, na każdym trójkącie kłaść łyżeczkę marmolady, zwijać w kierunku wierzchołka trójkąta, formułując rogalika). Układać je na wysmarowanej tłuszczem formie lub na papierze do pieczenia.
    Piec w temperaturze 190ºC przez 15 - 20 minut, aż rogaliki będą rumiane. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń