środa, 29 lipca 2015

Sernik jagodowy

Jagody, jagody, JAGODYYYY!!! Uwielbiam, ubóstwiam je wprost. Są najlepsze na świecie, dlaczego sezon na nie trwa tak krótko? Spora partia już jest zamrożona, a pozostałych powstał cudowny, pyszny sernik. Cudo! Absolutny must have każdego sezonu jagodowego.




Składniki:

SPÓD:
  • 150g herbatników kakaowych
  • 50g rozpuszczonego masła

MASA SEROWA:
  • 750 g twarogu półtłustego lub tłustego, dwukrotnie zmielonego
  • 2 łyżeczki domowego ekstraktu waniliowego
  • 220 g drobnego cukru
  • 4 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 250 g jagód   
 POLEWA:
  • 200g śmietany 18%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • jagody do posypania

Przygotowanie:

SPÓD:
Herbatniki zblendować, połączyć z masłem, wyłożyć do tortownicy (23cm) wyścielonej papierem do pieczenia, włożyć do lodówki.






MASA SEROWA:

Jagody zblendować.
Wszystkie składniki masy serowej dokładnie, jednak krótko wymieszać za pomocą miksera pracującego na najniższych obrotach. Dodać mus z jagód, wymieszać łyżką (może być niedokładnie, wtedy powstanie "marmurek". Wylać na spód, piec w 140'C 70 minut. Wystudzić w piekarniku, schłodzić minimum 12h w lodówce.
Polać polewą przygotowaną z wymieszanej śmietany z cukrem, posypać jagodami.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń