piątek, 24 lipca 2015

Lemon curd

Mój ulubiony dodatek do wypieków. Pasuje do mnóstwa z nich! Do serników, drożdżowych bułeczek, kruchych tart i ciasteczek, pod bezą i kruszonką.... A także wyjadany łychą ze słoika czy garnuszka. Dla miłośników kwaśnych smaków idealny :)



Składniki:

 3 cytryny
80ml wody
50g masła
200g cukru
3 jajka
1 łyżka mąki ziemniaczanej (+2 łyżki wody)



Przygotowanie: 

Cytryny sparzyć, wyszorować. Zetrzeć z nich skórkę (tylko żółtą część), sok wycisnąć. Przelać do rondelka, dolać wodę. Zagotować.
Do zagotowanego płynu wsypać cukier i dodać masło. Gotować kilka minut, aż oba się rozpuszczą.
Do masy dodać roztrzepane lekko jajka, gotować na malutkim ogniu aż lekko zgęstnieje, cały czas mieszając.
Mąkę ziemniaczaną rozpuścić w wodzie, dodać do kremu, zagotować. Gotowy przełożyć do słoików. Przechowywać w lodówce. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń