środa, 29 lipca 2015

Konfitura z czarnej porzeczki

Klasyka gatunku w moim domu. Porzeczek zawsze mamy pod dostatkiem, mimo, że krzaczków rośnie tylko kilka. Osobiście nie lubię porzeczek na surowo za to przetworzone, o tak! To jest mój smak. Dlatego konfiturka poleca się sama! :)




Składniki:


  • 2,5kg owoców czarnej porzeczki
  • 150ml wody
  • 500g cukru

Przygotowanie:

Porzeczki przebrać, oderwać szypułki, gałązki, listki. Owoce umyć dokładnie, wrzucić do garnka z grubym dnem, podlać wodą i gotować na małym ogniu 90 minut. Pod koniec należy często mieszać, ponieważ porzeczki mogą się przypalać. Tak przygotowane owoce odstawić w chłodne miejsce na 24 godziny.

Po dobie zawartość garnka zagotować i partiami wsypywać cukier, co jakiś czas sprawdzając smak. Moje porzeczki były mocno kwaśne, więc wsypałam do nich nieco więcej cukru (około 700g). Gotowe konfitury przekładać do wyparzonych słoików, zakręcać, odwracać do góry dnem. Z podanej proporcji wyszło mi 8 słoików (ale bardzo różniej wielkości).









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń