środa, 29 lipca 2015

Drożdżówki z białym serem i czereśniami

Wszyscy lubią drożdżówki. Oczywiście można je kupić, bo bo łatwe i szybkie. Ale czy wiemy, co siedzi w takiej kupnej bule? Tłuszcz roślinny utwardzony (olej palmowy), spulchniacze, polepszacze smaku, syntetyczne dodatki. Nie twierdzę, że wszystko to jest złem wcielonym. Ale po co to jeść, kiedy bardzo szybko można zrobić swoje własne bułeczki, z ulubionym farszem. A jaka duma nas rozpiera, kiedy domownicy je chwalą! 




Składniki:

CIASTO:
  • 1/2 kg mąki
  • 21g suchych drożdży (40g świeżych)
  • 1 łyżka miodu
  • 2 jajka
  • 250ml mleka
  • szczypta soli
  • 75g miękkiego masła

SER:

  • 400g mielonego twarogu
  • 1 żółtko
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 100g miękkiego masła
+ czereśnie

Przygotowanie:

Wszystkie składniki ciasta wyrobić na dość rzadkie ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Składniki masy serowej utrzeć na gładki krem. Odstawić. Czereśnie umyć i wypestkować.

Kiedy ciasto wyrośnie, zarobić je ponownie, formować niewielkie kule, spłaszczać lekko i używając szklanki zanurzonej w mące robić dołki w każdej kulce. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i odstawić do ponownego wyrośnięcia na 30 min.

W każde zagłębienie (gdyby zrobiło się mniejsze można poprawić szklanką i powiększyć) nakładać nadzienie i posypać czereśniami. Piec w 200'C około 15 minut. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Author

authorCześć, mam na imię Kasia i lubię placki. Lubię piec placki i je jeść ;) Mam 26 lat, jestem żoną, mamą i wciąż niespełnionym cukiernikiem. Oprócz tworzenia słodyczy, co jest moją niewątpliwą pasją, doszkalam się w daniach wytrawnych. Mój wyuczony zawód (technolog żywności) zdecydowanie ułatwia mi to zadanie :)
Learn More ?



Łączna liczba wyświetleń